Social Media – które zyskują, a które tracą użytkowników?

Social media odgrywają naprawdę ogromną rolę w życiu wielu ludzi. Dzięki niektórym z nich, część stała się rozpoznawalna, inni osiągnęli dany cel, a jeszcze dla innych stanowią one ucieczkę od rzeczywistości. Media społecznościowe są także “miejscem” pracy dla wielu ludzi pracujących w branżach marketingowych, reklamowych czy PR. Wiele popularnych osób zarabia na social mediach, na przykład poprzez publikowanie postów sponsorowanych. Współcześnie media społecznościowe nie stanowią tylko platform rozrywkowych. Są nieodłącznym elementem ludzkiego życia. Publikujemy tam najważniejsze wydarzenia, masę swoich zdjęć, bardzo często zapominając przy tym o prywatności.

Social media to biznes

Dziś social media to także biznes. Nie tylko dla ich twórców, ale także dla wspomnianych wcześniej PR-owców, marketingowców czy osób związanych z reklamą. Jest to także biznes dla twórców internetowych. Dzięki nim mogą być w kontakcie z fanami, a przede wszystkim zarabiać – i to nie mało. Od wielu lat dużą popularnością cieszy się Facebook. Na platformie tej posiadają konta młodzież, dorośli, jak i seniorzy. Nie bez powodu znane jest powiedzenie “Jeśli nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz”. Jednak młodzi ludzie nie publikują tam aż tak często zdjęć, jak robią to osoby znacznie starsze od nich. Młodzi zazwyczaj używają Facebooka do kontaktu ze znajomymi, do dzielenia się informacjami z innymi czy po prostu przeglądania tablicy. Wolą oni publikować zdjęcia w aplikacji, która znacznie bardziej jest do tego przeznaczona.

Instagram

Mowa tu o Instagramie, który również od wielu lat cieszy się sporą popularnością. Tutaj już nie znajdzie się wielu seniorów. Na Instagramie są oni zdecydowaną mniejszością. Instagram jest platformą, na której użytkownicy mogą publikować zdjęcia, jest to coś na kształt bloga ze zdjęciami. Oczywiście tuż za tymi aplikacjami, dużą popularnością cieszy się Youtube. Codziennie korzystają z niego miliony użytkowników. Dzięki serwisowi zaistniało także wielu twórców w Polsce, jak i zagranicą. W rankingu najpopularniejszych platform społecznościowych, za tymi aplikacjami uplasował się Whatsapp, który przegonił w końcu Messengera. Obydwie aplikacje są niczym innym jak komunikatorami, umożliwiającymi kontakt z drugą osobą. Dzięki nim można w łatwy i przede wszystkim szybki sposób skontaktować się z kimś, będąc gdziekolwiek na świecie. Zaraz po Whatsappie i Messengerze, sporą popularnością cieszy się WeChat. Choć w Polsce aplikacja ta nie jest jeszcze tak znana i chętnie używana. Swego czasu popularnym polskim komunikatorem było Gadu Gadu. Zresztą niektórzy po dziś dzień korzystają z tej platformy.

Idzie nowe – TikTok

Ogromną popularnością, która wciąż rośnie, cieszy się także TikTok. Aplikacja posiada ponad miliard pobrań. Niektóre aplikacje nie mają tak wielkiego szczęścia, jak na przykład Youtube, który działa od 2004 roku i wciąż cieszy się ogromną popularnością, wśród ludzi niemal w każdym wieku. Przykładem aplikacji, która ostatnimi czasy nieco przestała przyciągać nowych użytkowników jest Snapchat. Wiele osób korzystających wcześniej z tej platformy postanowiła usunąć aplikację. Wielu osobom ona się po prostu znudziła, jednak część zrezygnowała z powodu Instagrama, który wprowadził w swojej ofercie dodatkowe funkcje, bardzo podobne do tych, które można znaleźć na Snapchacie. Ostatnimi czasy także nieco spadło zainteresowanie Twitterem oraz Pinterestem. Media społecznościowe o podobnych formułach często prześcigają się w tym, kto przyciągnie więcej użytkowników. Świat mediów społecznościowych nigdy nie śpi i nic tam nie jest stałe. Jednego dnia aplikacja może mieć miliony pobrań i cieszyć się ogromną popularnością, a kolejnego dnia z powodu jakiegoś kryzysu może stracić większość użytkowników. Kto wie czy wymienione powyżej aplikacje będą nadal królowały w rankingach najpopularniejszych platform społecznościowych.

Tags: No tags

Dodaj komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. wymagane pola są zaznaczone*