Dobrze wykonany audyt, odpowiednio przeanalizowany i opracowany przynosi cenne informacje, które następnie pozwalają podjąć działania usprawniające i zapobiegające w nieprawidłowym działaniu strony czy prowadzeniu nieefektywnych strategii internetowych.
Audyt sprawdza między innymi:
1. Parametry mające istotny wpływ na działanie strony i jej postrzeganie przez wyszukiwarki internetowe.
Prawidłową strukturę serwisu, poprawność kodu strony, mapę witryny, opisy grafik na stronie i ich rozmiary, czy jest przyjazny adres URL, meta description czy jest prawidłowo napisany.
2. Intuicyjność strony dla użytkowników.
Sprawdzenie czy strona jest czytelna i przejrzysta dla potencjalnych użytkowników.
3. Szybkość działania strony
Jeśli strona wczytuję się zbyt wolno, jest duże prawdopodobieństwo, że użytkownik nie zaczeka na jej załadowanie, i już więcej na nią nie wróci.
4. Analiza słów kluczowych
Istotną informacją, którą pozwalają uzyskać audyty jest sprawdzenie na jakie frazy-słowa kluczowe użytkownicy trafiają na Twoja stronę.
5. Analiza Twojego otoczenia i konkurencji
Istotną kwestią, której podlegają analizy audytowe to analiza działań marketingowych Twojej konkurencji. Na jakie frazy kluczowe Twoi potencjalni klienci trafiają do Twojej konkurencji a do Ciebie niestety nie.
6. Analiza Twojej pozycji na rynku.
Audyty pozwalają wskazać Twoją pozycję na rynku, w Twojej branży.
7. Określenie czynników wpływających na efektywność Twojego biznesu w sieci
Audyt to zaawansowane źródło informacji na temat efektywności prowadzonego przez Ciebie biznesu w sieci i Twoich działań w e-commerce i e-marketingu. Pozwala określać jakie produkty Twojej firmy są najczęściej poszukiwane, jakie zapytania odnośnie Twojej oferty wpisują użytkownicy, klienci.
8. Badanie responsywności strony
Audyt pozwala zbadać działanie Twojej strony na urządzeniach mobilnych. Sprawdzenie Twojej witryny pod kątem poprawności wczytywania na urządzeniach mobilnych, telefonie czy tablecie.
-poprawność wyświetlania strony- czy strona wczytuje się prawidłowo, czy żadne jej elementy nie ulegają przekształceniu na różnych urządzeniach.
9. Poprawność całego procesu zakupów w Twoim e-sklepie
-poprawność działania linków na stronie
-bezpieczeństwo wszystkich formularzy
-moduły w sklepie ( czy linki na stronie mają odpowiednie przekierowania, czy wszystkie podstrony się wczytują, czy zakupy w sklepie są proste intuicyjne dla klienta, czy wszystkie etapy są
10. Szanse i zagrożenia dla strony
Czy działania optymalizacyjne przez agencję pozycjonerską są prowadzone zgodnie z wytycznymi topowych wyszukiwarek, a strona nie jest narażona na kary, i usunięcie jej z topowych wyszukiwarek
Zdecydowanie audyt to wartościowe narzędzie, które może przynieść istotną wartość dodaną dla Twojej firmy.
Dodaj komentarz