Co to są słowa kluczowe i dlaczego są istotne w SEO?

Słowa kluczowe są nazywane też frazami kluczowymi lub hasłami kluczowymi. Bez nich niemożliwe byłoby pozycjonowanie oraz optymalizacja stron internetowych, a także tworzenie innego rodzaju reklam internetowych, przy których korzysta się z wyszukiwarek. Słowa kluczowe znajdują głównie zastosowanie w SEO, czyli wspomnianym wcześniej pozycjonowaniu oraz optymalizacji stron www. Hasła kluczowe są również wykorzystywane w Google AdWords, czyli kampaniach linków sponsorowanych. Przy pracy z frazami kluczowymi, ważny jest także ich dobór – jeśli źle wybierze się daną frazę – trudno mówić o skuteczności tego narzędzia marketingowego.

Ale czym właściwie są te słowa kluczowe?

Tym zwrotem nazywamy takie słowa, które jak najwierniej określają zawartość danej witryny internetowej oraz pokrywają się ze zdaniem lub zapytaniem, które internauta wpisał w wyszukiwarce. Okazuje się także, że słowa kluczowe można podzielić na kilka rodzajów. Wyróżniamy więc:
Brandowe słowa kluczowe – czyli unikatowe frazy kluczowe, które oznaczają markę lub nazwę firmy. Hasła tego typu są wpisywane w wyszukiwarkę, kiedy użytkownik szuka konkretnej strony, więc nie ma konieczności prowadzenia działań marketingowych dla słów brandowych.

Budowa słów kluczowych

Ogólne słowa kluczowe – składają się zazwyczaj z jednego lub dwóch wyrazów i określają nazwę produktu lub usługi, którą oferuje dana strona internetowa. Są one dość ogólne, na przykład “obuwie damskie” lub “spodnie jeansowe”. Z tego powodu mają bardzo dużą konkurencję, a więc są trudniejsze w pozycjonowaniu.

Long tail

Long tail, czyli długi ogon – są to słowa kluczowe zawierające więcej niż dwa człony, na przykład “letnie buty sportowe damskie”. Są one bardziej precyzyjne, a więc w sposób naturalny zwiększa się ich liczba, co również ułatwia pozycjonowanie, ponieważ konkurencja jest tutaj znacznie mniejsza.

Jak właściwie dobrać słowa kluczowe?

Najlepszym i najpopularniejszym sposobem jest po prostu spisanie oferowanych usług oraz produktów. Stworzenie listy fraz kluczowych jest także jednym z łatwiejszych sposobów na dobranie słów kluczowych. Jeżeli ktoś prowadzi działalność zajmującą się produkcją oraz sprzedażą kosmetyków naturalnych, powinien użyć fraz, takich jak “naturalne kosmetyki”, “kosmetyki bio”, “kosmetyki ekologiczne” “wegańskie kosmetyki naturalne”, i tak dalej. Natomiast, jeśli dana osoba, oferuje sprzedaż tych kosmetyków tylko w obrębie swojego miasta, warto dodać do słów kluczowych nazwę tego miasta, na przykład “naturalne kosmetyki poznań”. Dzięki temu najwięcej internautów z danej okolicy znajdzie dane produkty.

Narzędzia do wyboru słów kluczowych

Przy wyborze słów kluczowych można także skorzystać z pomocy Google. Po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarkę, podpowiada nam ona, aby spróbować poszukać interesujących informacji na daną frazę pod innymi hasłami. Tego typu podpowiedzi można znaleźć na samym dole strony Google oraz w polu służącym do wpisywania słowa kluczowego.
Dla nieco leniwych, jest także inne rozwiązanie. Można skorzystać z Ubersuggest, czyli narzędzia o podobnym działaniu do sugestii wyszukiwarki Google. Na podstawie wpisanego hasła, można uzyskać propozycje innych, podobnych fraz kluczowych, które warto wykorzystać do pozycjonowania.
Innym, podobnym narzędziem jest KeywordTool. Działa na podobnej zasadzie co Ubersuggest, jednak tutaj oferowanych jest jeszcze więcej gotowych propozycji fraz kluczowych.
Narzędzie Google AdWords Planer Słów Kluczowych również pomoże w dobraniu odpowiednich fraz kluczowych. Uzyskanie listy słów kluczowych będzie możliwe po zalogowaniu się do swojego konta Google, a następnie wybraniu opcji “Szukaj propozycji nowych słów kluczowych i grup reklam”. Chwile później, po wpisaniu hasła kluczowego, narzędzie samo wygeneruje inne interesujące frazy kluczowe.

Dlaczego słowa kluczowe są ważne w SEO?

Słowa kluczowe pełnią kluczową rolę w działaniach SEO, a ich wybór ma ogromny wpływ na proces pozycjonowania. Zostało już to wspomniane na początku tekstu. Bez fraz kluczowych – nie ma SEO. Pozycjonowanie oraz optymalizacja stron www w głównej mierze opierają się właśnie na słowach kluczowych.
Mogłoby się wydawać, że słowa kluczowe to nic niewarte frazy, jakiś mały dodatek do działań marketingu internetowego. Tymczasem, te krótkie zwroty napędzają niejedną kampanię reklamową. Właśnie dlatego słowa kluczowe są tak ważne – bez nich niektóre działania e-marketingowe byłby po prostu niemożliwe.

Tags: No tags

Dodaj komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. wymagane pola są zaznaczone*