Jak odmrozić swój biznes?

COVID-19

Życie w czasach pandemii

Jeszcze kilka miesięcy temu, kończąc czytać ‘Dżumę” Alberta Camusa, pewnie niejedna osoba poczuła ulgę, że to tylko książka. Tymczasem i nam przyszło się zmierzyć z epidemią. Zamknięto szkoły, galerie handlowe, kina, restauracje, muzea. Wiele osób przeniosło się na pracę zdalną, łącząc przy tym pomaganie dziecku z zadaniami domowymi, sprzątanie oraz gotowanie. Od tamtego czasu dom stał się głównym centrum dowodzenia, pod który kurierzy coraz częściej przywozili zamówienia. Ludzie starali się ograniczyć wyjścia z domu, w trosce o siebie, a także swoich najbliższych.

Na Instagramie zaczął królować hashtag #stayathome oraz jego polski odpowiednik #zostanwdomu. Zamknięte restauracje postanowiły wyjść naprzeciw stęsknionym klientom i uruchomiły dowozy oraz możliwość zamówienia jedzenia z restauracji na wynos. Każdy próbował sobie jakoś radzić w tej trudnej dla wszystkich, nie tylko dla przedsiębiorców, sytuacji.

Jak odmrozić swój biznes?

Przez całą sytuację związaną z pandemią wiele firm, tych mniejszych jak i większych było zmuszonych zawiesić swoją działalność. Wiąże się to z olbrzymim kryzysem, z którego nie jest łatwo się podnieść po kilku miesiącach zamknięcia działalności. Kryzys ten ma niejedno oblicze. Jego powodem jest między innymi zostanie pracowników w domach czy zatrzymanie dostaw produktów. Zdecydowanie w najgorszej sytuacji zostały postawione branże transportowe, eventowe czy turystyczne. Oprócz tego, wiele małych firm znalazło się w ciężkiej sytuacji. Przedsiębiorcy nie mają pieniędzy na spłatę czynszu, nie mają obrotów – cała działalność zatrzymała się w miejscu.

Powrót po kwarantannie

Od kilku tygodni zostają kolejno ściągane obostrzenia, które zostały wcześniej wprowadzone. Uchylanie obostrzeń ma na celu odmrożenie gospodarki. Restauracje i galerie handlowe po wielu dniach zamknięcia ponownie mogły zostać otwarte. Coraz więcej firm postanawia wznowić działalność. Jednak powrót po kilku miesiącach przerwy nie jest łatwy. Trzeba ponownie przyciągnąć klientów. W tym przypadku pomocny będzie e-marketing oraz pozycjonowanie stron internetowych.
E- marketing to różnego rodzaju działania, które mają na celu przyciągnięcie jak największej liczby osób w danym serwisie internetowym. Natomiast pod pojęciem pozycjonowania stron internetowych, które zresztą składa się na marketing internetowy, kryją się nic innego jak po prostu rozmaite działania mające na celu zwiększenie widoczności w wyszukiwarce internetowej. Warto zainwestować w reklamę, dzięki niej więcej klientów dowie się o danej działalności i tym samym przedsiębiorca zyska nowych klientów, co pozwoli mu wyjść z trudnej sytuacji po kwarantannie. W tych czasach promocja biznesu to must have na liście przedsiębiorcy.

Nadzieja na lepsze jutro

Ruszenie z biznesem po kwarantannie łatwe nie będzie. Część firm już wróciła do normalności, starając się nadrobić straty. Jednak wiele firm ma to jeszcze przed sobą. Powrót warto sobie ułatwić, korzystając z wcześniej wspomnianego e-marketingu, w którym specjaliści zajmą się wypromowaniem danej witryny. Mimo wszystko, warto mieć także nadzieję i być dobrej myśli, że kiedyś wszystko wróci do normy.

Tags: No tags

Dodaj komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. wymagane pola są zaznaczone*